Novo: Profesionalni kurs SEO Optimizacije - SEOExpert.rs kurs

Istraživanje ključnih reči - Uvodne napomene > Istraživanje ključnih reči > Forum

 
You must be logged in to post Login Register


Register? | Lost Your Password?

Search Forums:


 






Minimum search word length is 4 characters – Maximum search word length is 84 characters
Wildcard Usage:
*  matches any number of characters    %  matches exactly one character

Istraživanje ključnih reči – Uvodne napomene

UserPost

16:15
July 3, 2011


Danijel

Moderator

posts 70

Post edited 21:07 – July 3, 2011 by Danijel


Istraživanje ključnih reči je faza u kojoj je potrebno doći do svih relevantnih-komercijalnih ključnih reči koje opisuju industriju (ili industrijsku nišu) za koju je potrebno uraditi SEO. Ovo je posao gde treba doći do ideja za ključne reči koje se kasnije moraju analizirati sa aspekta konkurencije. Ono što treba znati prilikom istraživanja ključnih reči je to čime se ključne reči odlikuju:

  • Komercijalne i nekomercijalne ključne reči - Komercijalne ključne reči jesu reči, fraze ili izrazi, koje ljudi koji žele nešto da kupe kucaju na pretraživaču. Komercijalne ključne reči su reči koje prodaju proizvode i usluge.

Primeri komercijalnih ključnih reči: povoljne patike, jeftine patike, raspordaja patika (Gotovo da je 100% sigurno da će samo neko ko želi da kupi patike ukucati neku od navedenih reči).

Primeri polu-komercijalnih ključnih reči: patike, platnene patike, kožne patike, zimske patike (U ovom slučaju ne možemo biti toliko sigurni da će svi oni koji ukucaju neku od navedenih reči biti potencijalni kupci. Kod ovih reči postoji mogućnost da ih ljudi kucaju i iz nekog drugog razloga).

Primeri nekomercijalnih ključnih reči: slike patika, najbolje patike (Kod ovih ključnih reči može se reći da 100% ljudi koji ih kucaju zapravo ne žele da kupe patike).

  • Ključne reči industrijskih niša – Neke ključne reči mogu idealno odgovarati određenoj industriji, dok postoje i ključne reči koje mogu opisivati više različitih industrija.

Primera radi, ako se neka organizacija bavi prodajom umetničkih slika, a kao ključnu reč odredi frazu “galerija slika”, za koju uspe da pozicionira sajt u vrhu pretrage, sigurno je to da posetioci sa pretraživača neće biti samo ljudi koji traže umetničke slike. Postoje razne galerije slika, a kao najveći konkurenti koji se mogu naći iza ove ključne reči jesu web developeri i firme koje nude razne softwere za implementaciju foto galerija na web sajtove.

Ključna reč prodajna galerija slika je mnogo bolje ciljana od predhodne reči “galerija slika”, za čiju optimizaciju bi organizacija morala da utroši mnogo više para, resursa, i vremena, kako bi dostigla zadovoljavajuću poziciju na pretraživaču. Ova organizacija bi morala da se bori sa raznoraznom konkurencijom, i sve to kako bi za uzvrat dobila ne kvalitetne posete.  Zato je izbor pravih ključnih reči veoma bitan.

Ovo možda nije najbolji primer, ali mislim da je sasvim dovoljan da bi se shvatila poenta.

  • Isto tako, postoje industrije koje se sastoje od određenog broja mikro-niši, pa tako postoje reči koje opisuju samo jednu mikro nišu u nekoj idustriji.

Primera radi, ključna reč "folije" opisje industriju koja se sastoji od velikog broja miko niši, dok sa druge strane postoje ključne reči koje u okviru ove industrije opisuju njene miko niše. Takve reči mogu biti: folije za kuhinje, folije za automobilska stakla, paletne folije, itd…

Istraživanje ključnih reči je praktično i prva faza koju prati dokumentacija. U ovoj dokumentaciji je najbitnije zabeležiti par podataka, a ti podaci se mogu dobiti samo uz pomoć specijalizovanih softvera. Podaci koje je potrebno zabeležiti u ovoj fazi su:

Searches [Exact]: Ovo je indikativni podatak (nije 100% tačan ali je dosta približan) koji govori o broju pretraga za tačno definisanu ključnu reč i najčešće je iskazan na prosečnom dnevnom ili mesečnom nivou.

SEOT ili SEO Traffic: je podatak koji govori o tome koliko je poseta moguće očekivati na prosečnom mesečnom ili dnevnom nivou, ukoliko ste za definisanu ključnu reč pozicionirani kao prvi rezultat.

PBR (Phrase to Broad): Ovaj podatak je iskazan u procentima i ako je za određenu ključnu reč manji od 15% onda tu reč treba zaobići. Do PBR podatka se veoma lako može doći ukoliko koristite Market Samurai.  Ako ne koriste MS, onda je najbolje da umesto PBR podatka zabeležite podatke o Phrase pretragama i Broad pretragama. Što je veća razlika između Exact i Phrase pretraga i što je veća razlika između Exact i Broad pretraga, to znači da PBR ima veći procenat.

Trends: Ako su trendovi pretraga nestabilni, odnosno imaju pikove u samo određenim periodima, onda se postavlja pitanje: da li za tu ključnu reč treba raditi SEO? Ako je posao kojim se definisana ključna reč odlikuje zapravo sezonski posao, onda to može biti OK, ali ako je reč o biznisu koji se može obavljati tokom cele godine, onda se postavlja pitanje da li takvu ključnu reč uopšte treba forsirati.

 

Nakon što je lista svih ideja za ključne reči formirana i nakon što su svi podaci za te reči ubeleženi, sledeći logičan korak je: Analiza SEO konkurencije.

Uzmi 3 dana off. Iskuliraj se od šljake i neta. Dodji na Rafting Tarom.


About the SEO Srbija forum – SeoSrbija.info Forum

Forum Timezone: Europe/Belgrade

Most Users Ever Online: 99

Currently Online:
15 Guests

Currently Browsing this Topic:
1 Guest

Forum Stats:

Groups: 3
Forums: 15
Topics: 8441
Posts: 8562

Membership:

There are 32275 Members
There has been 1 Guest

There are 2 Admins
There are 2 Moderators

Top Posters:

yaya2017 – 56
jian11722 – 9
chinmay.sahoo – 6
keavon71027 – 6
Arrelious – 5
kotar71103 – 5

Recent New Members: djesra, liendlyclar, psalepumps, jidljame, jeyjess, eancurbelomeagh, ijira, lochellslyv, lnwallolli, ulbeaulian, ProdajaKozmetike, colojuchdani, medicamplgerm, aeybashei, brothgaberrocky, ttoudtindi, nemyanbroo, eoncriefyungm, regearluan, erouseclau, egutgesellsandy, criosecorandy, MasonFoster, galuegruss, npesinasilv, joeybosa, kotar71103, bobbyorr, Arrelious, keavon71027

Administrators: Todorovic (52 Posts), master (6 Posts)

Moderators: Danijel (70 Posts), ivan muljevski (37 Posts)